lördag 6 februari 2010

Sobella tar TON


För andra året i rad Börjar nu en viss omusikalisk aria
Att ljuda ,genom märg och ben I alla vrår Letar den sig in
Var man än går
Utan uppehåll
Utan minsta hänsynstanke till sin omgivning
Ljuder hennes misserabla toner
Biggles Han blir olycklig,frustrerad Och hänger efter Sobella ÖVERALLT
Han förstår av ljudet Att något är på G
Och att hon vill ha hjälp med något
Han lucktar och lägger till sina egna medlidsamma toner
Till den musikal som kan få även den mest tålmodiga
att slita sig i håret av frustration
Och tappa alla sina kattsympatier

Biggles vet inte riktigt hur han skall hantera den uppkomna situationen.
Han sympatiserar med Sobella Men fattar ingenting
I går kväll fick jag nog
DÅ VILLE jag SOooooVA
Så jag lät Kajsa ta hand om problemet åt mig
Placerade, den annars så väna katten i stallet
Vet inte hur Kajsa tacklat det
Kanske tyckte hon om tonerna, som höll henne sällskap
TUR är att det bara håller i sig en vecka
Ingen hane finns i sikte eller hörs till
Blir nog kastration Innan nästa års aria sätter igång
TY jag diggar ICKE kattarior

2 kommentarer:

  1. Oj, det var ord och inga visor. Tack och lov är våra katter mindre högljudda men dom slänger sig framför en vart man än går -jag får se upp så inte jag också hamnar med handen i band ;) Hare bra idag!

    SvaraRadera