onsdag 3 februari 2010

Hjärtats varma tacksamhet




Vad skall man säga HUR hittar man åt de rätta orden

För att förmedla Den uppsjö av känslor

som kan fånga in, hela det spektrum av färgnyansers känslor

Som uppfyller mig UTAN ATT ORDEN BLIR KANTIGA.KLANTIGA ..fel
Gillar ju ord med vingar...som lik fågeln flyger frihetens väg
Men inte heller dom kan bistå, mig nu..
För att formulera Ett TACK på ett poetiskt sätt


Tänk ER Jag har bott här sen första JULI
Och nu när det blev en KRIS I och med att jag var tvungen
Att åka in till läkare Där det blev konstaterat ett brott på hårdvaran
Utan åthävor eller stora ord Fanns dom där och ställde upp
Körde mig Tog hand om hund och häst Ringde samtal åt mig Och
fanns med mig hela dagen Med sin assistans
MINA GRANNAR ,som ställde upp som den naturligaste saken i världen
Så vad kan jag säga
Annat än ett STORT VARMT TACK TILL SIV,KJELL,CHRISTINA & JAN
HUR skulle jag ha klarat mig UTAN ER BISTÅNDSHJÄLP & ASSISTANS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar