torsdag 15 april 2010

RÄDSLORS BLOCKERINGAR I STRÖMFÖRANDE FÄLT




Naturen har en stor variations,nyans och färgrikedom
Den är spännande och bjuder på olika upplevelser
Det finns inte en enda tråkig sekund i dens närhet
Alla djuren...växterna
Vädret och årstidernas växlingar
Gör att man aldrig kan föutsätta eller ta något för givet/självklart
Då humöret på vädret är så skiftande

Det finns ett väderfenomen
Som är kraftfullt Skrämmande
Men oxå så otroligt facinerande vackert
När jag inte blundar och håller för öronen
Utan vågar kika, mellan fingrarna på blixtarna
Jag VILL INTE vara rädd
Ty rädslan blockerar sundaförnuftet,mina tankar och min frihet
Jag blir dum Då inget når in till mig När det gäller strömtänket

Det är likadant med hagtrådens strömföring
Nu är det ju så att jag MÅSTE hantera den

Så jag har tvingats att försöka bända in lite kunskaper och sunt tänk
För att klara av det jag måste OCH jag har LÄRT mig en del
Men att ta i tråden för att känna om det finns någon ström där
Det klarar jag inte av
Har köpt grejer som man kan kolla det med
UTAN att måsta tillhandahålla mina händer
Mina avesioner mot att få en stöt är än alldeles för starka

Christina däremot har inga problem alls med det
Morskt använder hon sina händer på tråden för att känna efter
Jag får spader när jag ser henne i aktion
Men beundrar henne och hennes mod/morskhet
JAG VILL OXÅ VÅGA TA I TRÅDEN..NU
Vill inte att rädslans blockeraringar
skall göra mig handlingsförlamad,skiträdd och fjompig

När jag nu INTE vill vara låst/blockerad av rädslan
Så borde det ju vara enkelt att bli av med den
Men se det är det inte
Har lite olika teorier om detta
Fast åskan är trots sin tjusning, en farlig och mäktig kraft

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar