fredag 9 april 2010

DEN ÖVERHETTADE KYSSEN


God morgon
Igår var min mattes "kompisar här
Karolina Hon lärde ut lite knep och knåp
om det här med selar och inkörning till min matte
Som aldrig hållt på med sånt
Och jag skall bara säga er det
Att nog är den en viss skillnad på handlaget
Matte är lite mer fumliga om man så säger
Även fast hon läst en del Så är det inte samma sak
Som att ha prövat på det med verkliga livets handlag
Jan, som han heter , mikklade och makklade och satte upp tråd
Tänkte kika, genom att sticka ut huvudet
mellan trådarna,som jag brukar göra,för att kolla vad han höll på med
Men det skulle jag aldrig gjort För fy sjuttsingen
vad obehagligt det var Det gör jag aldrig om
Nu får allt min matte hämta mig
För jag går inte nära tråden någon fler gång
Hörde matte förtjust säga Ååååååå vad skönt
Nu behöver jag inte oroa mig för att han sticker
SKÖÖÖNT HUR kan hon bara säga det
Inte var den "kyssen",som Christina kallade det för SKÖÖÖN
och aldrig har jag tänkt sticka Bara kika lite Som jag brukar göra

Senare på eftermiddagen såg jag något coolt
Karolina och Christina körde förbi
Med Saga Deras häst ,som drog vagnen
En dag...Dåvill jag oxå lära mig det
Hoppas att min matte lär sig FORT HUR det går till
Så oxå jag får dra en vagn Med matte i ,som kör

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar