torsdag 1 april 2010

Jupiter har anlänt


Så kom då ÄNTLIGEN dage D
Dagen Då Jupter skulle hämtas
Det var meningen att Christina skulle bistå mig
I helgen som varit
Med sig,sin bil och hästtransport
Men vädret var inte nådigt
Riktigt taskigt, kan man nog utan överdrifter säga att det var
Halkigt,snöigt
Dålig sikt
Och vägbanor som man bör hålla sig ifrån att vistas på
så vi bestämde oss för att inte åka
Tisdagen kom med Christinas man
Som lovade att skjutsa mig dit och hämta hem min häst
Ni kan ju tro att jag blev gladlycklig
Nu står han här i hagen En klok och helmysig liten kille
Som ser ut som en liten lurvig bisonoxe
Han har redan acepterat mig som sin flockledare
Han visste väl förstås att han inte hade något annat val :0)

Nu börjar ÅTER igen en spännande tid i mitt liv
Nya saker att pröva En ny individ att lära känna
TACK JAN och CHRISTINA för att ni gjorde det möjligt för mig
att förverkliga min dröm och kunna genomföra den
Tack oxå DU Kjell som tog in Kajsa och släppte ut hundarna
Jag tror att jag aldrig haft det så bra som jag har det nu
Här bland alla mina nya vänner i Grannäs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar