torsdag 29 april 2010

MUSIKENS HJÄLPSAMHET



Gillar ju så gott som all slags musik
Beroende på min dagsform och humör

Då musiken är fylld ,av både påtagliga och subtila känslor
Som letar sig in
Och tar tag i några/någon av de känslor
som behöver levas ut Ges uttryck för
Eller bara för att få starthjälp till kroppen
När den är som segast
Eller som när sorgen förlamade mig
Då hjälpte musiken mig, att släppa taget om den och stortjuta

Och tänk vad städning, blir till en mer lustfylld tripp
När musiken,på hög nivå, gör mig sällskap...
Som de här båda

Nu när grus och hundhår är flitaiga besökare på mina golv
Behövs en musikalisk dunderkur
För att få lite flyt på mina hårbeklädda fötter

Så måste jag bara få berätta Att fjällvråken cirklade runt mig igår
På en inte allt för hög höjd Hade burit kameran med mig HELA dagen
Men plockat ur den ur fickan strax innan jag gick ut igen
Det sved till Att inte kunna ta en bild När jag nu hade chansen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar