fredag 23 april 2010

RÖDHAKEN & MORGONHÄLSNINGSGNÄGGET



När jag gick ut till stallet, igår
För att färdigställa för intaget av hästarna
Hörde jag hur det dunsade till
När jag tittade efter
Såg jag den panikslagna rödhaken,som förgäves försökte ta sig ut
via det stängda fönstret
Jag har båda stalldörrarna öppna
För att det skall bli fart på cirkulationen
så fukten försvinner
och luften i stallet får ett tillskott av en syrerikare luft

Försiktigt närmade jag mig fågeln
Allt medans jag höll min röst på den mjukare nivån
Fick tag på honom och kunde så återföra honom till friheten igen
Det är en fin liten fågel
En av många I det stora fågelutbudet här

Åter en kall och frisk morgonluft,gjorde sig kännbar
när jag i bara kalsongerna gjorde en snabbis till stallet
för att ge hästarna en liten hötapp
för att själv dricka mitt morgonkaffe ,innan utsläppet
Och det ni är mysigt
När jag blir mottagen av deras morgonhälsningsgnägg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar