måndag 19 april 2010

SNÖYRA. BJÖRNSPÅR och en TOM KAFFEBURK



Det är en sån DÄR dag i dag
En sååån
Som när man fick känna på, morgonens väder
Och efter det att man tagit hand om det man skulle
Sina hästar
Hade jag mest lust att krypa ner under täcket igen
Medtagandes lite god förtäring och några bra böcker
Och ligga där HELA dagen
Och låta vädret hålla på
Bäst de vill
Med sitt bitska blåsande och snöande.

Men det tycker inte Biggles
Så jag får ta på mig
En extra tröja
En tjockare mössa
Och pillra mig ut

Men det brukar ofta vara så
Att när man väl kommit över der första och värsta motståndet
Så känns det riktigt bra därute i alla fall
Och än härligare är det när man kommer in igen
Då man känner sig väl förtjänt av att få plocka fram en bra bok
Koka sig en kopp kaffe och ta en sockerkaksbit till
MEN det var innan jag kom på Att kaffeburken är ju tom

Har INGEN lust att sätta mig i bilen
för att åka de 4 milen till affären
Sååå det får väl bli te då, istället

Men nu drar jag iväg UT Till snön och blåsten
Får se OM jag får syn på några björnspår
Christina berättade att dens spår synts till
inte långt ifrån där hon bor...I sin blogg
GRANNÄSFOLK&FÄ grannasfolkofa.blogspot.com/

Och alltså Inte särskilt långt bort ifrån,där jag bor
Så nu har den vaknat
Undras jag, om det var den Biggles och hästarna
blev skärrade av ,en tidig morgontimma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar