söndag 11 april 2010

EN VARM OCH FOT-GIVANDE HELG



SOLEN SKINER och det är VARMT
Riktigt varmt
Snön krymper synbart innför mina ögon
Flugorna har nu oxå vaknat
och är i storform Men vänta bara.....
Vänta bara NI,tills jag fått hem och upp flugfångarna

Har haft KÄRT besök i helgen
Barnbarnen med mamma och min tvillingsyster har varit här
Syrran hade med sig en av alla sina hundar
En liten behändig och snäll liten tik
Som barnbarnet stolt gick och höll i kopplet
Till skillnad från sin mormors STORA och mer ohanterbara
för en liten tjej på under en meter
Fick äran att söva äldsta barnbarnet på lördag kväll
Som gillade att höra sagor berättas
Och inte alls hade någon lust att sova
Det blev till att komma på en plan
som funkade
Så jag föreslog ,att jag skulle sjunga sagorna
Det gick hon med på
Inte vet jag vad det är med min röst
Men somnade gjorde hon till slut

Idag Söndag kom hovslagaren
Som verkade Kajsas hovar och kollade Jupiters
Det är skönt när de är gjort
Hovarna är ju ett av det viktigaste för en häst
Att de blir omskötta
De skall ju bära upp, sin tunga ägare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar