fredag 28 maj 2010

Regnet och myggors närkontakt


Tänk ändå, vad en liiten liten mygga kan leva om
Fösökte sova igår ,med fönstret öppet
för att ha koll på Jupiter
som går ute i hagen oxå om natten
Och dels för att jag sover så gott
Men tror ni inte att EN liten mygga slank in
genom mitt fönster
Varför måste de vara utrustade med denna högljudda "motor"
Det räcker väl med, vad dom ställer med sitt stickande

Man ligger där med täcket uppdraget till näsan
och inväntar BEREDD
tålmodigt, men ilsket på att den skall landa NÄRA
så man får in den perfekta smällen
Igår lyckades jag
och kunde till sist somna, i tystnadens rogivande famn

2 kommentarer:

  1. Vad händer hos dig? Det var så länge sedan vi hördes vid. JAg stängslar och kör bil, fram och tillbaka men jag kör rätt när jag kommer ut på E4 ;)

    SvaraRadera
  2. Ha,ha Nu fick jag,men inte så jag teg :0)
    Har haft kärt besök Döttrar och barnbarn har varit här några dagar så då låter jag bli datorn Skall lägga in bild och text om deras besök vi hörs kram

    SvaraRadera