tisdag 25 maj 2010

EN HÄRLIG CYKELTUR I REGNET



Har varit ute på en cykeltur i skogen
På en av alla skogsbilvägar som finns runt omkring mig
En tur jag gör ett par gånger om dan ,för att Biggles skall få sträcka ut
Och för att jag skall få känna frihetens fötter under mig
Regnet höll oss sällskap i morse
Har inget emot regnet Tvärtom ,så gillar jag dess sällskap
För det bär med sig underbara dofter och så vattenpölar
Nu är det så här , att så fort jag ser en vattenpöl på vägen
Så vaknar barnet till liv inom mig
Och jag bara MÅSTE köra igenom den
Antingen med bilen om jag kör den
eller som nu med cykeln
Det ger mig bara en sån härlig upprymd känsla
som jag bara inte kan motstå
Jupiter,han har hittat världens bästa underredskliare
En liten gran som växer i hagen och passar precis hans klibehov
Dagen börjar bra..idag oxå
Hoppas den gör det för er med

2 kommentarer:

  1. Alla dagar är bra utom dom dåliga!
    Idag har jag dock en mellandag, kommer att behöva många koppar te... Men det behövs mellandagar för att man ska orka ligga på topp dom andra dagarna. Så egentligen har jag en toppendag, om jag tänker efter!
    -Föresten, hur har du det med tiden på din blogg egentligen?

    SvaraRadera
  2. :0) Den är som mig..den har oxå tappat greppet om tidens realitet

    SvaraRadera