onsdag 26 maj 2010

Fast jag var med Har jag ändå svårt att förstå det



...men skrattat har jag gjort
och fått uppskatta min tur i oturen
SÅ HÄR VAR DET
Min bil har stått länge utan mitt sällskap
Så var det då dags igår eftermiddag
Att sätta sig bakom ratten
för att förflytta bilen dit
där min bilhjälpare och kompis bor
En sträcka, enkel väg på ca 7 mil
för att fixa till bilen inför besiktningen
Då jag inte behövde göra så många stopp
För att använda min besvärliga fot till att koppla med
Så trodde jag nog att det skulle gå vägen
När jag startade bilen stod bensinmätaren på rött
Lite...men bara lite fundersam blev jag
OM jag skulle klara mig hela vägen utan bensinstopp
Men vadå tänkte jag, hälften vågat hälften vunnit
Den andra hälften lämnade jag utanför mitt tankearbete
Och så gav jag mig iväg
på den resa, som skulle få min focus på bensinförbrukningen
Vilket gjorde att jag missade avfarten till UMEÅ
Och min kosa blev styrd mot Ö-vik istället
Det upptäckte inte jag förän lite senare LITE MYCKE senare
Men att vända på E 4,är inte det lättaste
Och dessutom med en benistank som i det närmaste skrek av tomhet
gällde det i denna nöd att tänka till rejält
på vad som var klokast att göra med tanke på bensinens räckvidd
Med en telefonkontakt med min äldsta dotter som nog inte visste
OM hon skulle skratta eller gråta åt sin mors lilla extratripp
Gjorde vi ett överslag var närmaste bensinstation höll till
Så jag in till HUSUM
Precis i sista sekund, som bilen rullade in på OK macken
suckade den till och tog ett sista andetag vid bensinpumpen
Tanken var totalt TOM

Skratta gott fick jag i vilket fall göra
under min färd tillbaka
till den destination, dit jag var på väg
Sen skjutsade Jörgen hem mig TACK för det
Han tyckte att jag bodde vackert

Det gäller att sätta lite sprätt på sin tillvaro
Det får ju inte bli allt för lugnt heller ,så man slöar till

2 kommentarer:

  1. Ja, det var som han som skulle till Stockholm. När han ändå var ute och körde tog han en sväng förbi Kiruna. -Det gäller att se sig om när man är på gång!
    Tack för att du delgav oss andra din histora, den blev ett bra avslut på min dag, God natt!

    SvaraRadera