torsdag 6 maj 2010

KÄRT BESÖK I STADEN




IGÅR
Blev jag erbjuden att få följa med Christina
Min granne In till Umeå
Då hennes son skulle ta bort gipset
På Umeå lasarett
Hon är omtänksam hon Christina
Klart jag hängde med ,för att få träffa mina barn och barnbarn
Det var ju ett tag sedan sist
Mycket längre än vad mitt minne kom ihåg
Fick jag lov att inse
Som när jag upptäckt de NYA gardinerna, som jag trodde
Och min dotter utbrast ÄR DET SÅÅ LÄNGE SEDAN DU VAR HÄR

Det var det
För först krångliga min bil
Sen anslöt sig min obrukbara hand
Som inte klarade av att hålla i ratten
Det är märkligt det här med tiden
Och vad fort den kutar förbi
Så fort att jag inte ens hinner med den


Kjell Min närmaste granne
Han höll koll på mina hästar och rastade Biggles åt mig
Medans jag var i stan
Annars hade jag inte kunnat åka iväg
och besöka dom människor som är min längtan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar