torsdag 12 augusti 2010

ATT BLI MORMOR VÄCKER SLUMMRANDE MINNEN TILL LIV

Tänk att man orkade
att inte få sova EN HEL NATT
Nu när dottern har två små
och jag ser hur trött hon är
av brist på sömn
när förkylningar,magsjuka och andra åkommer slår till
Tänker jag på det ,jag inte hann med att tänka på förut
HUR orkade man att INTE få sova
Är det därför man INTE tänkte
För om man tänkte på det
Skulle man ju bli riktigt trött och inte orka alls

SEN är ett ord som fick en mening vid den här tiden
Då sömnen fick lov att stryka på foten,för någon som behövde
en vuxentröst eller hjälp om natten

Att få rå om, lite egen tid
om så bara en timma eller två
Är nog något MÅNGA föräldrar skulle behöva

Det är ju övergående
tror man
det här med sömnbrist
Men de växer upp, blir tonåringar och söker sig ut
för att ta reda på vad livet handlar om
Och om vilka de är.... utan färäldrar
Då dyker en sömnbrist av annat slag upp
när man inte kan sova,förän man vet att dom kommit välbehållna hem
Men den sömnen kan man ta igen
Så särskilt för/till min dotter och alla småbarns....föräldrar
Spelar jag dessa låtar

2 kommentarer:

  1. Så sant. När nu båda barnen är ute på vägarna och inom kort även flyttat hemifrån så kommer nästa fas av oro och omsorg.
    Men den dag man slutar bry sig om de sina måste nog vara ännu värre...

    SvaraRadera
  2. God morgon mmm det har DU rätt i Den tomheten skulle jag inte vilja bära på Och stunderna av glädje ,tacksamhet och kreativitet tillsammans och över barnen är långt,mångt.. mycke större ...mer och stora bärare av tröttheten.

    SvaraRadera