tisdag 31 augusti 2010

LETA SKATTER


Det var så roligt att se Kajsa,när hon första gången
kännde igen och insåg att det fanns hö och godbitar utlagda
som förr i tiden, med en äppelklyfta,eller en morotsbit i
på olika platser i hagen
Hästar gillar oxå att bli överraskade
precis som barn,när dom får leta skatter som man gömt
Snabbt springer Kajsa runt och letar,för att hitta åt det jag lagt ut
FÖRE Jupiter
På en kvist i trädet,bakom en buske,lite var stans har jag lagt det
Ibland mer väl gömt,för att ge henne utmaningar
Jupiter har än inte kommit på grejen
Men väl att jag har dörren till stallet öppen,när jag mockar
OCH där ligger höet
Som han tycker är en mycke bättre ide, att smita in dit
För att få käka ostört och slippa tjaffsa med Kajsa om höet

Det ser faktiskt ut som om Kajsa ÄR lycklig,där hon springer och söker
Kanske inte på samma sätt som vi TÄNKER oss lycka
Men väl när vi känner/upplever den och blir uppfyllda av den
Jag gillar oxå att leta skattgömmor

Det gör mig oxå lycklig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar