torsdag 9 september 2010

EN magisk bilfärd med dålig sikt



Har varit med mina barnbarn i stan
Färden dit,särskilt milen över lågfjället,var täckt med dimma
Sol,som när den tittade fram,bakom dimmans gardiner
Bidrog till att färden och vägen var något svårfunnen mellan uppvisningarna
Fullt med skogsfågel kantade vägen de första 4 milen
Men jag måste då säga att de är skickliga,trots sin virrighet
att akta sig för bilarna
Däremot en räv, var inte lika snabb och hade inte samma tur
Nää det var inte jag som kört på den
Tur att dom vita sträcken finns,som man kan hålla sig till
När allt annat är bländat av solen

Hemfärden gick oxå i solens tecken ÄNDA till Bjurholm
höll den mig sällskap
På kvällen är man mer orolig För då kan det finnas människor
som cyklar ,joggar eller befinner sig på ett par rullskidor efter vägen
då de slutat sina arbeten och vill ut för att träna
På en väg SOM inte är särskilt bred
Att då ha solen mitt framför sig,är inte någon höjdare precis

Skönt var det att kliva ur bilen och gå ut till hästarna
Som var ivriga att få komma in till sina viloplatser

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar