torsdag 30 september 2010

EN NATURLIG ANDLIGHET & EN ANNAN DITPLACERAD






Igår var jag på ett besök i nationalparken ,en bit utanför Fredrika
Att vandra i den, är som att vandra i tiden
Stora urgammla träd,berättar genom sina olika "ärr" vad tiden gjort med dom
Släta och silvergrå ligger eller står en del, till nytta än i många år
för andra levande varelser.
En del bär märken av en eld som härjat här,för länge sedan

Så för oss som besöker detta enormt stora område
och andas in luften,av tider som gått och tiden som är
Är en rent andlig upplevelse
Gång på gång dyker nya insikter och ord upp,när jag går förbi
på den upptrampade vandringsstigen
Insikter om HUR nära vi är sammanlänkande med naturen
En natur som vi allt mer kommit ifrån Kanske ,en förklaring till VARFÖR
människor inte mår så bra idag
Upp till toppen och till den vidunderliga utsikten
som tog andan ur mig,för så vackert var/är det

En promenadsträcka på 2,5 km Sen finns det längre turer oxå
I denna orörda natur,som bär på så mycken kunskap och hemligheter

Hela jag var/är uppfyld av en speciell känsla av ödmjuk kärlek
till det jag sett och fått uppleva

Så fortsatte turen till den uppbyggda andligheten
Till Templet i Fredrika på en höjd med vida utsikt över skog ,berg och sjö
I närkontakt med himmelen
en storslagenhet det oxå,på ett annat sätt, att se Budda där han står mitt i naturen

En helt magisk underbar dag,har jag givits,som gett mig ett fulladdat inre batteri
och många vackra minnen
Så ni som har vägarna förbi,det är värt de TUSEN gånger om
Att stanna till och låta naturen omfamna er
En omfamning ni ALDRIG kommer att glömma
Och tänk,all den här natur-rikedomen finns runt omkring mig

Det ni.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar