tisdag 14 september 2010

En vampyr på besök





När jag går över ladugårdsbacken ,då det är mörkt på kvällarna
Brukar dom göra sina snabbflygningar över mitt huvud
Dom är några stycken
De är facinerande och mytomspunna djur

Men så igår MITT på ljusa dan
Fick vi besök av en liten unge
Som tagit sig upp på farstubron
Det var när min dotter ,som nu är här,skulle gå ut
Som hon hörde ett skrik
När hon tittade efter var det denna lilla parvel
Hon var orolig att den skadat sig ,men det verkade den inte ha gjort
Den kröp in i min sko och hängde sig upp och ner i den
Det var väl mörkt och skönt i den kan jag förmoda
Tur att jag inte lider av fotsvett
Den var kvar än i papplådan i morse ,dit vi flyttade över den
Då jag behövde mina skor
Får se om den ger sig av ikväll
Det var ett spännande besök
Det är ju inte så ofta man får se dom NÄRA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar