fredag 3 september 2010

Gillar inte ryktesspridning Men det här om AGNÄSBON.Sprider jag mer än gärna ut


Som ringar på vattnet hoppas jag att det sprids
Det jag tänker berätta nu Till en av mina favoritlåtar
För visst känns det fint,när man får höra det här
Vet INTE vem du är eller vad du heter Vet bara att du kommer från Agnäs
och vad du i HANDLING gjort
Att du har anonnserat och ville låna ut,GRATIS, ditt sommarhus
Till någon barnfamilj,som inte hade/har så gott om pengar

Med egna erfarenheter i fickan
Om hur det var ,när börsen var tom
En tid då barnen växte upp,hur svårt det var
Så om någon hade bjudit mig ,på det du nu gjort
Vet jag hur underbart det skulle ha varit och kännts
Vilken lycka du bjudit på
För den barnfamilj som nu fick åtnjuta ditt generösa erbjudande

Man tror inte det är sant Att det finns människor som du
I en tid då pengar styr allt mer över våra hjärtan
VEM DU NU ÄN ÄR
Så är det mysigt att höra ATT det finns människor som DU
Världen känns i ett ögonblick helt underbar

Undras jag ,om det ligger i NATUREN eller är SMITTSAMT
För i GRANNÄS ,som inte ligger så långt ifrån Agnäs
Är då vänligheten och hjälpsamheten bofasta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar