fredag 3 september 2010

PÅ ANDRA SIDANs HÖJDER i VILMARKENS OÄNDLIGHET





I går eftermiddag, på ANDRA sidans höjder
Fyllde jag en 5 liters hink med lingon och sinnet med lugnets välbehag
I gott sällskap,med vildmarkens trygga veteraner Siv och Kjell

Det ligger inte så långt bort från "storstan" Denna vildmarksnatur
Den börjar redan i BJURHOLM och så vidare Allt VIDARE
Runt omkring Uppöver och innöver i alla väderstreck
Det går INTE att fånga höjderna,djupet,färgerna och ljusskiftningarna
STORSLAGENHETEN
Man måste bara uppleva det på plats
Gott sov jag,när jag i tidig kväll somnade Men kl halv 1
väckte mig Biggles Han har gjort så här en gång tidigare
och jag vet INTE vad det är
Han verkar skrämd och rastlös,av något
och söker tröst/trygghet
Han söker upp mig i min säng
För att ligga NÄRA.Det är inte särskilt bekvämt
För har tar ju STOOR plats Han är ju ingen liten hund precis
Så håller han på några timmar
Släpper ut honom,men det är han inte pigg på
Utan upp och ner i sängen Så någon sömn blir det inte på ett långt tag
Till slut innfinner sig lugnet och vi kan somna om
Han på sin plats Och jag får äntligen ha min säng ifred
SOLEN den här idag oxå..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar