onsdag 6 oktober 2010

SKIFTNINGAR


Det är en sån otrolig färgsprakande lyskraft i naturen
Jag blir aldrig mätt på utsikten, utan förundras ständigt över det jag ser
Kanske har min frånvaro från det värdsliga ,om jag så säger
och mina ständiga besök i naturen fått mig att öppna upp mina sinnen
För varje dag bjuder mig på olika skönhetsupplevelser
Många som jag kan relatera till livet i stort


I helgen som varit ,blev jag medbjuden till Norrfors En annan ljuspunktsskiftning
Där dom lagar till pizzor och har försäljning av öl En gång i månaden
Av Christina och Jan,som ringde halv fem och frågade om jag skulle hänga på
Klart att jag ville
Halv sex skulle dom åka Sånt gillar jag

Meeen för en något igenrostat person, när det gäller det sociala livet
rådde kaos i några minuter,och en tornado drog igenom min garderob
i jakten på de mest ultimata plagget att bära
Vad sjutton skulle jag ta på mig
Arg blev jag på mig själv ,över min fjaskiga ytlighet
Men vadååå Ville ju inte att dom skulle behöva skämmas över mig heller
Att människor runt omkring skulle behöva ställa dom frågan
Vem sjutton dom dragit med sig

Hittade till slut ett plagg jag kände mig bekväm i
och jag blev klar i tid,för att följa med till NORRFORS
och den väntande Pizzan
Som jag dessutom blev bjuden på, och den var jättegod

Det som hände i helgen ,fick mig att placera mig under luppen i stark belysning
och tänka efter HUR länge sedan det var ,som jag var social,uppklädd och sminkad
Det var lääänge sedan Min flytt hit UT i skogen har blivit en vändpunkten i mitt liv
På många sätt och vis
Här har jag börjat bli allt mer social :0)
Surströmming,älgsoppa och Grannäsdagarna har fått mig att börja VILJA
vara det Den längtan har jag inte kännt av på evigheter
Det är nog den naturlighet som råder här,som föder och ger näring till det naturliga

2 kommentarer:

  1. Ibland måste man ut i obygda för att våga träff folke =) Sån är he bara.

    SvaraRadera
  2. God Morgon Trevligt att du tittade in och lämnade dina fotavtryck eller jag kanske skall säga fingeravtryck istället Nog är de så alltid Där naturligheten bor där trivs jag

    SvaraRadera