måndag 11 oktober 2010

VÄNSKAP ÄR NÅGOT VÄLDIGT VÄRDEFULLT



Varje dag kommer med nya tankar och frågeställningar till mig
Ibland är dom enträgna
Fast jag inte just då ,vill befatta mig med dom
Ger dom sig inte ändå,utan hänger sig kvar , trots mitt motstånd
Det kan vara något, någon säger eller gör
Bara ett pyttelitet ord,som blir placerat mitt i en mening
och som gör att jag får en helhet eller kan gå vidare med ett insikternas skratt
Och göra en snabbspolning ,för att kolla ,varför jag inte kommit på de mest uppenbara själv
Det kan vara en sån där inre lågenergilampa som plötsligt blinkar till
Och man är tvungen att kolla efter,vad den blinkar för
Det kan vara något ens djur med blicken /ellewr kroppsspråket vill
tala om och visa mig på
Som GER mig ord till det jag omedvetet går och bär omkring på
men som jag inte riktigt fått kläm på, mer än en liten snabbtanke
som ibland dyker upp som gubben i lådan,men som försvinner lika snabbt
Därför att annat pockar på

Den här gången var det VÄNSKAPEN som landade med en insiktsduns
Efter att oxå kikat in på lillemors sida,där hon i ett inlägg hyllade sina vänner

kunde jag känna HELA dess spektra Alla dess ljuspunkter
Kunde höra fotstegen av alla dess olika, hörda toner genom åren
Och nu till sist Har verklighetens vänskap landat
Och tagit plats En STOR plats på första parkett i mitt liv
En skön känsla över att ha verkliga vänner
Det är nog den största rikedomen vi kan få
att förvaltas VÄL
Riktiga vänner växer inte på träden
Men ibland får man den ändå VÄNSKAPEN ..bara så där, lika naturligt
utan krav på prestationer eller återgäldning
Så nog är det fint, att gå hand i hand med vÄNSKAPEN
Man mår så jäklarns bra av att bara VETA att den finns där

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar