onsdag 10 november 2010

GRÄSETÄRINTEGRÖNAREPÅANDRASIDAN


Igår när mörkret,började smyga sig på
Upptäckte jag en rackare,som tagit sig ut från hagen
Han stod där i godan ro,med ett gott självförtroende, över det han klarat av
Att forcera hagtråden.
Fispottan jag,som skyr strömmen som pesten
Hade det jag gjorde, för att föra över rymmaren, på rätt sida om tråden
Utan att behöva komma i närkontakt med den
Tyckte nog ,att övriga baggar oxå var lite väl PÅ
Några fick jag fösa tillbaka,då deras huvuden dök upp på fel sida om tråden

Vis om sakens natur, fick jag ,när Christina dök upp
Hon ,som är av den morskare sorten,som utan några åthävor
KÄNNDE på tråden, med BARA händerna
Vilket visade sig att det fanns ingen ström där
Så hon till att åka hem och hämta det BAUTAstora batteriet
och agregatet
Det var INTE det enklaste,att finna en plats, till pinnen för jordningen
Men den erfarenheternas qvinna, som hon är,fanna hon på råd
Nu får jag hoppas, att smaken på äventyrligheter,inte hann få fäste
i baggarnas sinnen
Och att dom fått inse, att gräset INTE är "grönare"
på andra sidan stängslet
Nu snöar det här
Vill önska er alla, en rofylld frihetsdag

Ps. har något fel på titelfunktionens text Måste skriva ihop orden
Annars funkar det inte. ÄR det någon som VET hur jag kan fixa till det.Ds

1 kommentar:

  1. Mejla dom ansvariga för bloggsidan så får dom hjälpa dig=)

    Stor Kram i snöstormen!

    SvaraRadera