torsdag 11 november 2010

VÅDANAVFÖRMYCKETKLÄDER


Att vada/gå i snöön..tar på muskelgrupperna
som har legat i dvala en längre tid
och bara behövt lyfta och böja sig för sommarvinden
Att nu.. på lite dryga en och en halvmeters höjd
tjava på genom snön
KÄNNS i vader och några andra muskler som jag glömt bort
att jag över huvud taget var ägare till

När yrsnö och blåst dessutom är på sitt sämsta humör
klär man sig alldeles för mycket
Som jag gjorde igår och det blir svettigt och tungt att gå
Och jag LÄR mig aldrig heller ÅR från ÅR

Så när vintern börjar ta i på allvar
och visar upp en av sina mer jobbiga sidor
Är det likadant med mig och kläderna
Och jag kan känna in och identifiera mig med barnen

(Bara så ni vet att så här går inte mitt barnbarn klädd ute
när hon leker
Hon ville bara hänga med mormor i tidig morgon UT till stallet
Och fick därför låna mina kläder För att vi inte skulle väcka
Dom som sov så gott)

För tänk er
vad det måste kännas jobbigt att bli påklädd för mycket kläder
på en liten kropp
som hindrar deras framfart och rörelse i leken
Som gör att de dessutom blir totalt utslut på
för att dom blir svettiga
och då orkar kroppen inte särskilt långa pass i snön
ÄNDÅ glömmer jag bort att det är lagom med lager som gäller
För maximal samvaros höjdpunkt och njutning i snön
NU på morgonen snöar det.. men luftens smekning är mild
Och vinden har lagt sig till ro

Vill önska er alla en härlig och lekfull dag i snön
och med inte allt för mycket kläder på edra kroppar
För högsta njutningens skull

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar