onsdag 17 november 2010

ÖNSKETÄNKANDE


Det är inte OFTA
Men någon gång,ibland så där , kryper den på mig
Särskilt en sån här morgon
när jag sovit dåligt
och skulle släppa ut Sobella och fick känna på morgonluften
på min bara hud..huvvaligen,sååå kallt
Då ilade jag på snabba fötter upp igen,har sängen uppe
och kröp ner under täcket
HÄR tänker jag stanna,ETT bra tag till
Då kommer den, min förynta krypningstanke
TÄNK OM ,BARA en endaste morgon
Skulle någon säga till mig
Hörru Inger ligg kvar i sängen du
Jag ger hästarna mat och släpper ut dom
Sen gör jag upp eld i spisen och kommer upp med kaffe till dig

När jag smakat på den smarriga tanken en stund
Attackerar verkligheten mig från den andra tankebanan
och säger åt mig att kliva upp

Men den var skön så länge den varade DEN tanken

Kan ändå,liks inte somna om
Och så börjar njutningslängtan ta vid
efter kaffe och en smörgås och att få värme från vedspisen

Det är inte så dumt att kliva upp heller
Ganska mysigt faktiskt,när man väl fått kläderna på kroppen
och tjocksockar på fötterna och fyr i vedspisen

Önskar er alla en "smarrig" dag med mycket värme

2 kommentarer:

  1. Stackars dom som inte har en vedspis eller kamin, det är allt nåt speciellt ändå! Här sprakar det också i spisen och nu är det dax för min morgonmacka. Kommer förbi innan jag åker till sonen,
    vi ses

    SvaraRadera
  2. Att det är ja..Den värmen ger ett mysigt känsla Själv har jag nyss ätit gröt Nu väntar dammsugaren på mig,fast jag har försökt ignorera den,för annat jag hellre vill.Men nu finns ingen återvändo :0(

    SvaraRadera