fredag 3 december 2010

ELÄNDESELÄNDE

Klockan är NU två och trettio
Och jag har insett ,att det inte är lönt
att krypa ner i sängens sköna värme, något mer

Ty Biggles ,han väckte mig kvart över ett



INTE helt oväntat
För denna hund är ett hopplöst exemplar
På att hitta åt ALLT,som han INTE skall
BÖR eller överhuvudtaget befatta sig med
Han kan spåra upp det mest olämpliga av allt, att ÄTA
Så och i går eftermiddag.Dessutom, på vår skogsbilvägstur av alla ställen
Där hade NÅGON lämnat efter sig,ett annat, av mina värsta pytonurrk
Nämligen SPYA
DETTA käkar min hund på
Kan man få annat än pytonurrkfrossa,när man inser VAD han käkar på
Ty kräksjuka, är något, som bara jag hör talas om det
Kan få mig att MÅ ILLA

Blind och döv för mattes gestikulerande och vrål
som ljuder över nejden,när han smitit dit...och åter igen
efter första upptäckten
står och käkar på "eländet"

Så nu är det ut och in som gäller i den råKALLA nattluften
Lite sur är jag på STACKARN....men så himmla oNÖDIGT
Vad sjuttsingen skulle han hitta åt och äta det där för
Min hund är en väldigt personlig hund
Helt omöjligt tjurig och envis,men såå otroligt obotans charmig
Kanske skall jag prova ändåå
Att gå och lägga mig EN LITEN STUND till bara
Innan jag går Vill jag Önska ER ALLA en ÖMSINT dag
Fri från allt,som är pytonurrk

3 kommentarer:

  1. Usch, verkligen INTE trevligt det där! Hoppas det går fort över och du får sova ordentligt..
    jag har aldrig heller fattat varför några hundar kan stoppa i sig allt möjligt.. Annars kan de vara hur gulliga om helst!
    Ska själv gå nu ut lite efter frisk luft..Och titta, det snöar! ;-)
    Ha en fin helg.. Kram/R

    SvaraRadera
  2. Hej min vän..
    Önskar dig en härlig 2:a advent..
    Kram Night Lady

    SvaraRadera
  3. HEJ Qvinnor
    Han är bättre nu.jag gick och la mig och sov en timme.
    Nu börjar snön dala ner här Den har inte synts till på länge Men ni i södern har ju fått desto mer Hoppas att det lugnar ner sig hos er Så allt och alla hinner återhämta sig En härlig advent önskar jag oxå er Kram

    SvaraRadera