fredag 24 december 2010

JULEFRID



För första gången i mitt liv
Så är jag ensam en jul
Njaa inte riktigt helt ensam
Har ju mina djur



Har blivit sjuk
Ont i halsen,hosta Tjock i huvudet

Kan ju medge att jag nog inte varit helt rädd om mig själv

Nu får jag prova på, det där med en ensamhetens jul
Det är nog oxå en bra erfarenhet
Att få känna på
Faaast det gills ju inte riktigt
som den ensamhetsjul många människor får fira
För jag är ju inte helt ensam
Men jag hann tänka & känna MÅNGA olika känslor
När jag insåg, att jag varken skulle orka
eller ville smitta ner någon med min förkylning
Åka för fira en gemenskapens jul



Hemma hos min syster och hennes man i deras tomtehus
Dit vi ALLA skulle åka

Christina & Jan har handlat åt mig..hur många har det
Hade ju sparat handlingen tills jag skulle åka till stan
Så skafferi och kylskåp var rejält tömda
Hittade en överraskningsgodispåse,bland maten TACK

Har mina barn,vänner & min syster som hör av sig
Peppar och stöttar mig
Så jag är omgärdad av omtankars värme-element
Det känns skönt i den bistra kylan
Såå Ensam är jag INTE

Även om de inte är fysiskt närvarande
så med sina tankeenergier..fyller dom mitt inre rum
med en skön julefrid

Och det önskar jag oxå ER ALLA
EN SKÖN & VARM INRE JULEFRID

2 kommentarer:

  1. Skönt att jöra att Du inte är ensam i jul!
    Egenligen är man aldrig ensam med ditt rika själsliv!!
    Em riktigt God pch Fröjdefull Ju
    Önskar jag Dig!!
    //Ingemarl

    SvaraRadera