måndag 24 januari 2011

ÄLGBESÖK

GOD morgon
Igår ...Mitt på dan
Var det rena High Chaparall,här i hästhagen
Det var skogens giganter,som stod på andra sidan vägen
I skogsdungen, och käkade på vegitationen där
Så nära utan att visa minsta rädsla
Hästarna upptäckte dom först
Njaa skvallerbyttan Biggles var nog snäppet före


Men då visste jag INTE att det var dom han sett
Utan trodde som vanligt,att det bara var hästarna
Som rörde på sig för mycke i hans smak
OCH det var det ju ...oxå

In efter kameran,skitlycklig över detta tillfälle
som erbjöds mig
VILKEN bilder jag skulle få
Gick väldigt nära, den största älgen stod kvar
De mindre gick längre in bland träden
DÅÅÅ piper kameran, i det STORA ögonblicket
BATTERIET är slut och inga på lager Grrrrrrrr

Jaja,men jag fick ju uppleva detta skogens mäktiga djur
Så NÄRA...och så läänge, stod dom kvar
utan minsta bekymmer över hästarna
som fnyste,frustade och sprang runt i hagen
Kajsa ville inte gå in,när det var dags
Hon skulle ha fortsatt koll
Så det blev nog en höjdare för hästarna med
Som fick en riktig adrenalinkick och sprutt på blodomloppet
av det som fått se och uppleva

Har sagt det förut MÅNGA gånger och säger det IGEN
Att det är en ynnest att få bo så här MITT i naturen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar