måndag 17 januari 2011

PROFFSAVERKAREN

Har haft besök...ett kärt sådant
Döttrar och barnbarn Kom för att stanna
Och hämta hem sina hundar,som varit här

Skulle visa "lilltjejen" det jag sett i skogen
Vilken skickligheterns trädfällare "han" är
BÄVERN


Men hon blev sjuk,fick hög feber
Så jag lovade, att ta ett kort
På det bävern gjort och skicka till henne


Fick ju en kamera i julklapp av mina barn
Men har inte riktigt än,lärt känna den
Det snöade och blåste igår,men två kort blev det
Skall dit igen...sen Och ta några bättre bilder
Visst är han skicklig
Trädet ser ut ,som en vässad blyertspenna.

2 kommentarer:

  1. Hej Inger.. Ja det är bäverns tecken.. De är skickliga.. Vilken otur att flickan blev sjuk, hoppas hon mår bättre idag och nästa gång hon kommer.. Just nu när jag skriver detta så går soen upp bakom min rygg, men ser framför mig din soluppgång i datorn! Lite kul ;-)
    Ha en fin dag/Kramar/Raya

    SvaraRadera
  2. Hallå Joo hon är nu frisk Höll på att trilla dit jag med,man kan ju inte låta blii att krama om dom små Lite då och då Men luften här gör nytta och ger motståndskraft till kropp och sinne :0) Mäktigt med soluppgångEn Kram

    SvaraRadera