söndag 20 februari 2011

SAMVARONS FRÖJDER

Först på lördag förmiddag
var det ju årsmöte ,för Grannäs byaförening
I år, hemma hos kjell och Siv, i trivsam samvaro
Siv hade gjort en smörgåstårta,som hon bjöd oss på
En STOR och pampig,som dessutom var jättegod

Efter avslutat möte
Så kom dom efterlängtade
Tog plats i mitt kök ,för att laga till en festmåltid
medans jag blev förpassad till rummet

Det hade jag inget emot,för till sällskap, fick jag barnbarnen


Det blev gorgonzolafylld fläskfile,med hasselbackspotatis
Sallad,sås och så vin därtill
Och så vitlöksbröd ,som var sprött,varmt och gott

Till efterätt ,blev det en chokladkakstårta

Det ni....

Sen fick jag öppna lådor
I den ena..STORA från min syster
Fanns det en bl.a en taklampa..en annorlunda..jättefin

som passade in i mitt kök ,och är tillverkad i smide

Det finn plats för både glödlampor och ljus
Precis det som jag gillar
En jättefin, kortärmad vit linne/ blus,låg oxå i lådan
..såna är jag svag för.

I barn-barnens låda låg en cd-spelare
Så nu ni,blir det musik i huset igen

Sen hjälpte ena dottern mig att få ordning på mina bilder
och kopiering av dom samma
Så nu är min kamera, "fit for fight" igen

Idag gjorde vi sällskap ut i skogen,med alla hundarna
I ett drägligt ,härligt tempererat väder
Innan dom åkte hem till staden

Helgen, som ni förstår ,har varit HELT UNDERBAR

2 kommentarer:

  1. JÄTTEFIN taklampa! Blev allt mycket avis. Kan riktigt känna hur trevligt ni hade det ;)

    SvaraRadera