tisdag 8 februari 2011

HJÄLP PÅ TRAVEN

Havregrynsgröt
När jag kokar den ,så lagar jag till lite extra
För att det oxå skall räcka till hästarna


I deras portion, blandar jag i kiselgur & nyponpulver
Några äppel eller morotsbitar

Dom älskar det



När Kajsa fick problem med sina hovar
Som inte ville ge med sig
Provade jag med allt

Dyra preparat,som skulle vara så bra
Fick tips av olika slag
Men inget hjälpte

Det var en jobbig och frustrerande tid

Då började jag fråga ut människor som varit med ett tag
Och jag kollade oxå på nätet
Det var då jag hittade kiselguret,som funnits med länge

Nyponpulvret med sin höga C-vitaminhalt
är ju bra för ALLA varelsers imunförsvar
Kroppen/hovarna behövde ju hjälp oxå innifrån
För att så att säga, få hjälp på traven

Så då blandade jag oxå i det

Nu är Kajsas hovar HELA,FRISKA & HÅRDA
Det bästa är oftast att finna i det ENKLA


SÖK & NI SKALL FINNA SVAREN

8 kommentarer:

  1. Hoppas att Kajsa är en TRAVhäst ......... eftersom hon fick hjälp på traven!
    Håller helt med dig att genom att prova olika saker kommer man oftast på det som fungerar. Jag ger inte Molly längre några vitaminer och annat jox. Så länge hon har superblank päls, har god matlust och kall fuktig nos är hon frisk
    Kram
    Ingemar

    SvaraRadera
  2. :0) Nu var du snabb på bettet GoD morgon föresten.Bra matlust är ett gott tecken.Hästar är ju oxå ,som ALLA varelser ,inkluderat oss människor, olika individer.Vad som funkar för den ene, kanske inte funkar för den andre Kram duoxå

    SvaraRadera
  3. TRAVhäst och på BETTET. Oj, vad ni är snabba på morgonen!
    Hade just en pratstund med min syster och som svar på min något korta ton sa hon:
    -Det är tillåtet att det går en propp ibland ;)...
    -Ja, svarar jag men det är jobbigt när hela proppskåpet flyger!
    Önskar er en GOD förmiddag

    SvaraRadera
  4. Hmmm GOD morgon
    Såg i ögonvrån igår, efter vägen
    TUR att jag vet att proppskåpet är starkt och med stor hållbarhet Men jobbigt är det lika fullt,när det ryker ur och i alla överbelastade & överhettade proppar VAR rädd OM dig Kram

    SvaraRadera
  5. Undrar hur du bär dig åt för att få med bilden och allt från you tube? Provade idag, men inte lyckades jag inte.
    Önskar dig en finfin eftermiddag.

    SvaraRadera
  6. Hmm Trycker du på BÄDDA IN Högerklickar och kopiera Sen till bloggen och klistra in...LYCKA TILL
    Önskar DIG en mysig kväll Inger

    SvaraRadera
  7. Fina bilder Inger..
    De har en bra grötkokerska minsann!
    Önskar er en fin dag
    Raya

    SvaraRadera
  8. :0) Det är tillfälligheterna,som ger mig redskapen Eller man tager vad man haver,när man har en bit in till stan,för att handla
    Hoppas att oxå du får en FIN dag..

    SvaraRadera