söndag 13 februari 2011

I MINNETS LJUS




DU älskade solen och havet

DU älskade våra samvaros träffar
När vi ALLA
Barn-barnbarn-barnbarnsbarn var samlade
Det här blev ditt sista sommarkalas


Du älskade att baka och laga mat
Dina bakverk och särskilt dina tårtor..var som från ett riktigt hovkonditori
Och din mat.. så vacker att SE på och njuta av

Du ville så gärna vara kvar ..tills ditt barnbarn Min dotter
Fött sitt andra barn,som du var helt övertygad OM
Att det var en kille och DU hade rätt
Men du hann inte

DU finns ofta i mina/våra tankar

Vi pratar,skrattar och minns
Så mycket ..om tiden tillsammans med dig..meen det vet du ju
Men särskilt mycke och starkt NU på ALLA HJÄRTANS DAG
För det var då DU tog farväl
Strax innan du skulle fylla 93.. den 5 mars
TACK för att DU funnits och finns i mitt liv
Att du fortfarande går bredvid mig

Givandes mig alla vackra minnen..med din hand i min KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar