fredag 11 februari 2011

KORTLIVADE GUMMISTÖVLAR



Gummistövlar ,är inte längre vad dom en gång varit
Ni vet det där uttrycket... På den gamla GODA tiden
Då..när gummistövlar var mer långlivade Än idag
På ett år har jag förbrukat tre par gummistölar
Köpte några från Hööks ,som bara höll i några veckor
Sen sprack dom sönder
Grannen hade oxå köpt därifrån
Samma sak med hennes stövlar,som jag fick,för att testa
Om utifall det bara var mitt exemplar ,som inte tålde utegång
Jag menar..
Man köper ju inte stövlar, för att sitta och titta på dom
Men stövlar idag, verkar inte vara tillverkade ,för att vistas ute i

Nu skall det oxå sägas
Att de här dyrare stövlarna har jag INTE testat
Men jag har pratat med några olika stövelinnehavare
Och det verkar inte alltid, som om dom heller håller för "outdoors" liv
Men lite längre hållbarhet, än några veckor, OAVSETT pris
Förväntar man sig ju i alla fall,att dom skall stå pall

Ena dottern ,köpte för ett tag sedan
ett par stövlar i mellanprisklassen
Nu är oxå dom ett minne blott
Ett besvikelsens minne

NU har jag åter införskaffat mig
Ett par UNDERBART sköna stövlar att GÅ i
Och dessutom varma och lätta
Köpta HÄR i Bjurholm
OXÅ det ,på det där gamla härliga ,förtroendesättets vis
Då jag fick låna hem,genom Christinas försorg
TVÅ par stövlar i olika storlekar att prova
Utan att betala förän jag bestämt mig
Det ni...hör oxå till den här mysiga känslan
Med att bo så här på landsorten
Så nu hoppas jag att oxå hållbarheten,är något att räkna med
Åtminstone ett år..borde väl inte vara ett allt för stort krav

En GOD helg
MED MÅNGA GLADA


önskar jag ER ALLA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar