måndag 7 februari 2011

MORGONENS ANSIKTE


Morgonen tar vänligt emot mig
när jag kliver ut genom min dörr
och insuper den första, klara,rena luften
till mina morgontrötta lungor

En uggla sveper förbi
Hann inte se vem det var
Men av storleken att döma
Var den av en mindre sort..
En pärluggla kanske

Räven har som vanligt tittat förbi
och gjort sina avtryck i snön

Så och älgen..som åter igen
Står på andra sidan vägen och intar sin morgfrukost
Men det verkar som om hästarna har börjat vänja sig
vid deras närvaro

Själv ,skall jag nu koka mig mitt morgonkaffe
På vedspisens värme ..så klart

Önskar er alla
en ljuvligheternas uppfriskande dag

2 kommentarer:

  1. Önskar dig en fin vecka Inger...
    Jag är glad över att få läsa ditt blogg, allt vad det handlar om.. Och lite avundsjuk på allt djurliv runt omkring ;-)
    Kram/Raya

    SvaraRadera
  2. HEJ Raya TACK för de orden :0)
    Önskar oxå dig en FIN och omhändertagande vecka
    Kram

    SvaraRadera