torsdag 24 februari 2011

MORGONKYLA


KYLAN är nedrigt bitsk.. oxå idag
Biggles stannar inte ute, mer än nödvändigt


Inte heller Sobella,den skickliga råttfångerskan

Lockas av någon större jaktlust

Hästarna..så länge dom har mat
bryr dom sig inte särskilt mycket om kylan
Deras vinterpälsar är ju tjocka och långhåriga

Själv, gör jag inte heller, MER än nödvändigt ute
Hoppas solen dyker upp ...oxå idag
Under tiden förnöjer jag mig med
att plocka fram och laga lite trasiga tröjor
Och sy i några knappar här och där i olika plagg


Allt medans jag väntar på solens ankomst
Och lyssnar på musik såklart,som denna morgonsång
Hoppas ni alla får en BRA dag

3 kommentarer:

  1. Snaart kommer värmen, ..... lovar SMHI i alla fall!
    Kämpa på!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Härligt att få se dina djur.. Djuren är så ärliga, de gör som de tycker. Jag har varit inomhus hela långa dagen och pysslat med dittan och dattan. Men i morgon ska vi ut och gå och vädret ska bli lite varmare.
    Sol har vi haft hela veckan, men nu ska det bli mulet hela helgen och sol på måndag, då min sambo är på jobbet.
    Önskar dig en skön helg
    Kram/Raya

    SvaraRadera
  3. GOD MORGON..ni två här ovanför mig :0)
    Nu,när jag var ute för att ta ut hästarna,möttes jag av en MYCKET vänligare morgon Även om det blåste Var det inte en bitsk vind..Humöret känner direkt av det och man blir som en speleman :0)Önskar Er båda en TREVLIG HELG ..KRAM

    SvaraRadera