onsdag 2 februari 2011

OHÅGAN

Så HÄR var det
Att jag skulle till tandläkaren
Antingen på måndag eller så tisdag
Oklarheten uppstod
då jag kladdat dit fler dagars datum ,på det lösa papperet
Då det var söndag Kunde jag ju inte ringa, för att höra mig för
Utan fick vänta till måndag morgon Då dom öppnade kl sju
Bussen som jag skulle åka med går ca 20 minuter över sju
Och den fick jag ju inte missa
OM det nu var så att det var måndagen,som gällde
Kvart över sju kom jag fram
Det var på tisdag,jag hade fått en tid

Så det blev en natt till att sova på OHÅGAN
Något lite bättre sov jag Då det här med vissheten kommit till

Eftersom jag oxå skulle träffa min yngsta dotter
I tiden emellan
Ville jag ju höra BRA.Då vi hade MYCKET, att prata om
MEN, som alltid numer, när jag blir förkyld
får jag en vaxpropp i högra örat

Så jag till att koka upp vatten..låta det svalna
För att sen med den rödoranga gummiblåsan trycka in vattnet
För att få bort proppen
Och när jag liks var igång och höll på
Tänkte jag att det var lika bra blåsa ur i det vänstra med
För alla eventualiteter
Så jag skulle höra riktigt bra,nu när jag skulle till stan
VAD HÄNDER
JOOO, NU är jag riktigt döv PÅ BÅDA ÖRONEN
Så det blev till att skärpa ALLA minna sinnen
och försöka lista ut VAD som sas till mig
Roligt hade vi ,min dotter och jag i alla fall
När vi gjorde våra raider på STAN


Vaknade gjorde jag i morse Efter en GOD natts sömn
Som kroppen vant sig vid ,strax före 4
Till ettt härligt vårväder och en stjärnklar himmel
Och lika döv som igår

Men det blir nog en alla tiders härlig dag i dag med
Och det önskar jag oxå ER ALLA

3 kommentarer:

  1. Hoppas det går snart över och du får höra igen!
    Solsken är tillbaka, men luften är kall.. Och nätterna känns på något sätt speciellt mörka nu.
    Ha det gott och KRYA PÅ DIG!
    Kram/Raya

    SvaraRadera
  2. God morgon
    En anings anings bättre hör jag idag
    Och det bådar gott för morgondagens statsbesök
    Då jag dessutom skall uppvakta dotterns sambo Som fyller år.Idag är luften något kallare Och skogsvandrarna syns allt närmare gården Det är stor rörelse, i skogregionerna.Allt gott & VÄl önskar jag dig KRAM

    SvaraRadera
  3. Idag är det mycket tristare väder med nånting blött i luften men ett par plusgrader..
    Våren är en tid då många fyller år, just i februari är det otroligt många födelsedagar, min sambo fyller på lördag och sen följer ungefär halva släkten!Det är kul med firande men det kan ju bli alldeles för mycket tårtbitar ;-)
    Jag önskar dig en bra dag och trevlig helg..
    Kramen/Raya

    SvaraRadera