lördag 5 februari 2011

RÄDDAREN

VILKEN DAG...



Skulle INTE ha hunnit med bussen hem igår
MEN......................

DAGEN började ju bra .......
Kom själv 10 minuter för sent till tandläkaren
Av en incident på vägen dit
Efter det att jag varit och uppvacktat min svärson
..på hans jobb
Tillsammans med dottern och barnbarn
Då han skulle fylla år dagen efter
ALLTSÅ IDAG LÖRDAG

STORT GRATTIS ROBERT


Det gäller ju att oxå hinna med
Dom man längtar efter mest,att få träffa

.......som tur var
Dök räddaren i nöden upp
Min granne Kjell var i krokarna
och jag fick åka med honom HEM
Men oxå IN till stan
Då han turligt nog ,för mig, skulle in dit

Med en svullen och SNE mun, som inte hängde med i talet
Var det en lisa att slippa måsta prata
och vara i/ ta kontakt med yttervärlden
och dessutom halvdöv på de
Bidrog ju inte precis till lusten
att träffa okända människor

Så nog var det allt bra skönt
att få sätta sig i bilen HEM

TACK Kjell..

2 kommentarer:

  1. Skönt att Kjell kunde köra, hade tankarna åt ditt håll igår eftersom jag visste hur knappt med tid du hade...
    Annars hade det ju varit roligt att få höra hur du hade löst biljetter den här gången :D

    SvaraRadera
  2. Mm tur för mig att han skulle till sonens hjälp igår..
    Det tycker du :0)
    Men jag fick ju inte nöjet Den här gången Att använda mig av den "frikostiga" biljetten
    Ett är då säkert att SNART vet varenda bussbiljettförsäljare ..ATT och VAR Grannäs finns någonstans på kartan.Det är inte så dumt att få ha spridit kunskapens ljus över vår lilla, men ack så STORSLAGNA BYs existens

    SvaraRadera