fredag 4 februari 2011

TANDLÄKARBESÖK

GOD MORGON
I dag HOS tandläkaren
kommer jag att sitta,som på nålar
För det kommer att bli på håret
att jag hinner med bussen HEM

Varför i fridens namn byter hon inte tiden
Kanske någon tänker
Och det skall jag berätta
Min tandläkare som jag gillar skarpt
Väntar barn NÄR som helst
Och hon jobbar bara några timmar per dag
Den tryggheten jag känner med henne
Har sitt pris..
och det fanns inte så många tider att välja mellan

MEN jag har tänkt ut en strategi
Vilken busshållplats som ligger närmast till
Så om jag kutar snabbt

Tandläkaren INTE är sen
Så kanske...kanske jag hinner

Det är bra för hjärnan
att få arbeta med lite tankenötter
Så den inte slaggar igen,så och kropp och sinne


Sen blir det ju en utmaning..att få faitas med
HÅLL gärna TUMMARNA för mig..så att jag hinner med bussen

2 kommentarer:

  1. Önskar dig en trevlig helg Inger..
    och hoppas det gick bra hos tandläkaren..
    Kram Night Lady

    SvaraRadera
  2. GOD MORGON N.Lady
    Själva ingreppet gick bra Men det ligger en sorg i förlusten av en tand Man inser inte ,förän man mist,det man tagit för självklart HUR stor betydelse och hur viktig varje liten tand är
    Önskar oxå DIG en härlig och rofylld helg KRAM

    SvaraRadera