måndag 7 februari 2011

VÄG-SKRAP


VÄGskrapan har kört förbi
Det är ju bra...På ett sätt
Men sett ur en annan synvinkel
Så sabbar den ,samtidigt som den gör nytta..sparkföret
OCH lämnar efter sig MITT framför infarten och brevlådan
En STOOR TUNG och ISIG SNÖHÖG

Ja men det går väl snabbt att fixa

Nää ISHÖGAR
Är något jag NUMER inte klarar av att forsla bort
Har gått och gruvat mig
Och tänkt ut HUR jag skall kunna gå tillväga
För att få bort den tunga ishögen

DÅåå skäller Biggles
och jag tittar ut genom dörren
VAD får jag se
Joo någon som håller på att skotta
och styra bort issnövallen

Det är Kjell,som varit förbi hos Göta och skottat
Hon är inte heller särskilt "fit for the ice"
Och nu har TUREN kommit till mig
Utan att jag behöver be.. fråga om hjälp


Sicken en tur vi har, som har så "GODA" grannar
TACK Kjell..

2 kommentarer:

  1. När jag bodde i Tavelsjö bad vi väghyveln att lämna ena vägtredjedelen i fred för oss sparkåkare. Det funkade!

    SvaraRadera
  2. GOD morgon
    Vad bussigt..
    Mitt i vägbanan ,finns spår att hitta ,som sparken trivs med Det är ju inte särskilt många fordon,som rör sig på de här vägarna vintertid,så jag kan röra mig ganska fritt.Och man lär sig till sist se och framför allt se upp med de ogästvänliga spåren :0)
    Önskar dig en "fridens dag

    SvaraRadera