fredag 25 februari 2011

VÅRYRANS FÖRNYELSE LÄNGTAN



NU ni
Har vårhumöret vaknat till liv

Efter det, att jag släppt ut hästarna
Och fick möta det vänliga vädret
Vad gör jag då?
JOOOO jag provar vårkläder
Kjolar,klänningar,blusar.......
Och får en riktig energikicksglädje av det
Sen jag tar fram saxen

För det första som händer mig
vid den här tiden... är en längtan efter en förnyelse
Då facet,som ständigt mött mig i spegeln ,vid våra morgonmöten
känner för lite förnyelse
Och då ryker håret först
Egentligen är jag VARJE år sugen på att snagga det
Men det kommer inte längre än till den tanken
Men kliar gör det i mina fingrar...
Efter en större,rejälare förändring av mitt invanda face

Blev inte så mycke taget...
Så det blev en massa energiöverskott över
som jag behövde få ut
Då det råder full påfyllning HELA tiden ,som jag inte hinner med
att ta hand om

Så det blev en sparktur
med våryrans förändringsvindar och ysterhet, som sällskap

En STÖRTSKÖN HELG önskar jag er ALLA

2 kommentarer:

  1. Man känner ju inga gränser för vad man vill göra när vårhumöret sätter fart på en. Jag ska nu ut på skidturen....... med en klyftad blodapelsin i plastpåse i fickan.

    Ha en finfin vårvinterhelg!

    /Ingemar

    SvaraRadera