tisdag 22 mars 2011

BLÅST & BLANKPOLERAD SNÖIS


Natten..den kom med en kraftig blåst
Som fick sällskap av mig,månen och ett fantastiskt ljussken

Stillhet
Tänkte jag på då
Att det ÄR kanske det som behövs
För att känslan.. skall hinna före tanken
Och forma orden..till det den känner och ser
Innan tanken,som är så snabb på att tala OM
Det jag skall göra BORDE göra.
HUR jag skall tänka
Som att jag BORDE sova
För att orka med dagen som kommer
Istället, för att njuta och låta natten få komma till tals
Och få visa upp.. en av sina många OCH varierande magiska sidor
Men hinner känslan.. över det jag upplever..först ta plats
Då.. kan tankens borden, slänga sig i väggen


Blåsten har finpolerat snön
som blänker som silver
Och gör vägen där jag går.. is-halkig

Önskar er ALLA en känslo-rik dag

2 kommentarer:

  1. Fantastisk raflektion!
    .... och så stilla det är just efter blåsten!

    Kram

    /Ingemar

    SvaraRadera
  2. Hmmm TACK!...vinden är på ett lekfullt och busigt humör Här flyger hinkar och grässtrån Kram

    SvaraRadera