söndag 6 mars 2011

SPARKTUR PÅ SKAREN


Nu är det skare
Vilket gör, att jag kan ta mig fram

På skoterkörda skogsvägar,med min spark
Först bär det uppför
SEN..får sparken vingar ,och jag flyger fram
Tjooandes av upprymdhetens glädje
och av ysterhetens övermod, i fartens vinddrag
Som oxå smittar av sig på Biggles

På andra sidan,inne i skogen

Syns husets siluett bland alla träden, där jag bor
Det är en LJUVLIG dag i dag...
Inte ens Wasaloppet kan hålla mig inne
Jag gillar mycket hellre

Att kolla på andra spåravtryck i snön

2 kommentarer:

  1. Fördelen med skotrar är att de efterlämnar användbara spår....... jag har gått över berget till byn Öden efter skoterspåret. Vågade inte ta sparken då det går utför så in i vassen, men först uppför!!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  2. Det måste kännas bra oxå för skogens fyrfotingar,med lite mer stadga under fötterna
    Missunnade du dig ,fartfylldhetens uppsluppna glädje :0) att få känna viktlöshetens ysterhet.
    Fast du är kanske klok du..ibland har jag ingen lust med det :0) Ha re bäst

    SvaraRadera