onsdag 1 juni 2011

HIMMELSMÄSTERSKAPET I KAST MED BOWLINGKLOT

I går kväll började den
LÄNGKASTNINGSTÄVLINGEN med bowlingklot av järn
En tävling som vädergudarna ibland tar till
för att ge lite spänning åt sin tillvaro
För precis så lät det
Det var ett märkligt åskväder..
Inte aggresivt,som det ibland kan vara
Utan som om klot,som rullade..låååångt..läääänge
så blixtar och störtregn på det
Ljuset var både lite ödesmättat och magiskt
Som om blixtarna gett återsken..och fanns i hela atmosfären
En märklig känsla infann sig hos mig,när jag kikade ut
för att kolla läget OCH jag var inte rädd
Det var som om jag fått vara med om något stort och ovanligt

Det regnar även nu och himmelen är GRÅ


Det betyder att det jag tänkt göra INTE går att utföra
Gänget kommer ju ikväll
Men det är att ta det som det kommer..
Jag gläds och längtar, till deras besök



Önskar er ALLA en LJUVLIGA TONERS STRESSFRIA & HÄRLIG HELG KRAM

2 kommentarer:

  1. Visst är det ett mäktigt skådespel, Mästeskapet i järnklotskastning?............... men hör hur de rullar runt mellan begen och gnistorna lyser upp hela himlen?
    Jag tror att dina gäster känner hur du längtar efter dem .......... och hela övervåningen är ju fejad och nybäddad?!

    Kraam

    // I
    Ha det GÔTTAST!

    SvaraRadera
  2. Mmm Nog är den det allt..åskan..MEN den var ovanligt märkligt fantastisk denna kvällDen ville väl visa mig en annan sida av sig Den mer vänliga :0)..Vi fick plats alla det är ett litet men rymligt hus jag bor i..Ha det gott Kram

    SvaraRadera