fredag 24 juni 2011

DEN TROLLSKA MIDSOMMARMAGIN

Nyss inkommit, efter min skogsrunda med hundarna

Regnet gjorde oss sällskap..likaså de ljuvliga dofterna
Som regnet är framkallare av

Då började jag spontant sjunga, "i denna ljuva sommartid..osv
Då fick jag syn på dom "RÖKMOLNEN" på andra sidan skogsberget


Som triggade igång min fantasi och startade upp mitt ordflöde
För full hals flög orden ut ur min mun..i en sång
om tomtar och troll

Som vaknat där uppe i bergen, och gjort upp eld
för att koka sitt morgongranbarrste

Det ÄR nog för att det är midsommar
Som den trollska magin.. inntog mig..MYSIGt är de i var fall
Att känna av den där speciella magin

Tur att det är folktomt i skogen
Så jag får utlopp för min fantasis tonsatta ordflöde
Djuren har då inte ÄN kommit med några klagomål
Men dom kanske är tondöva


Blir nog till att plocka sju sorters blomster i kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar