fredag 8 juli 2011

BARA VARA..I TIDIG MORGONTIMMAS TYSTNAD

Vaknade halv fyra, av ett speciellt skällande
Och det var INTE en hund...
Gick till stallet och släppte ut mina hästar


Till den stora hagen ,dit en trana oxå anlände
Den är magnefik att se på och ståtligt vacker

En rävunge gick efter skogsbilvägskanten
Nyfiket tittade den på mig och Biggles..utan brådska
Den har väl vant sig vid oss..
Luften är sval och bara enstaka myggor attackerar oss
Tysnaden bryts av en göks hoande


Solens ljusstrålar som än inte helt och fullt, tagit sig upp

Ger skuggor, i den ljusa morgonen

Strax före fem ,hörs ett skrammel, från en tom timmerbil
Som är på väg för att hämta timmer, i skogen bakom huset
Den lever om där den far fram, då den bryter sig igenom tystnaden

Går fortfarande i min pyjamas, och jag har inte särskilt brottom in
Utan fortsätter min färd in i skogen
Det är LJUVLIGT ...att vakna i tystnaden
och bara gå omkring och vara

Önskar er alla en UNDERBAR dag

2 kommentarer:

  1. Så fint du har fångat sommarmorgonens mysterium!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Tack för de orden :0)Kram

    SvaraRadera