onsdag 13 juli 2011

BLOGGARBESÖK i GRANNÄS

Har haft besök av en bloggarvän
Som jag fått visa Grannäs med omnejd "live
Att verkligheten ,överträffar både bild och dikt, i det här fallet
När det gäller ALLT det,som jag skrivit och berättat OM GRANNÄs
Tyvärr svek mig kameran..det blev bara två bilder


Började med Malbergsstugan,där jag mötte upp

Med kaffe ,kokt på vedkaminens värme
För att jag tyckte att det var en bra plats, att möta Grannäs på
Oxå för hundarna ,att obehindrat få lära känna varandra, i farten


Här dyker han upp,på väg till och vid Malbergsstugan

Sen besökte vi Bågatjärn

Då svarta moln började hopa sig, och ett ovälkommet muller dök upp
ÅSKAN....var det som kom
Och gav ett överflöd av vatten,med sitt intensiva regnande


Storligen impad blev jag,när han klev upp HALV 4 för att

Delta i utsläppet av hästarna
DET har ingen klarat av tidigare ,fast viljan har funnits där

Det blev som att uppleva Grannäs igen
Som jag såg och ser det..fast, nu med en än klarare nyans
Och att det ÄR FLER, som ser det jag sett och ser
Både av naturen och människorna HÄR

Fick en lönn i present,som jag hoppas rotar sig,där den nu fått sin plats

Det var trevligt att få visa dig Grannäs
http://ukbacken.blogspot.com/
Den by...som jag nu bott i
I två år... och än, bara sett en bråkdel, av allt som finns att se
En by, som fortfarande håller liv, i både magi och nyfikenheten inom mig

Får göra en tur ner till dig,sen,för att se verkligheten
Bakom dina bilder och ord

2 kommentarer:

  1. Ja, ett fantastiskt besök var det!..... men någon björn fick vi inte se, trots avv vi passerade björnvarningsskylten varje dag vi fyrasnåret på morgonen1.............. men björnen väntar kanske till nästa gång med att visa sig........... man kan ju inte ta ALLT första besöket!
    Molly blev sur över mitt inlägg om besöket, då jag inte skrev något om Biggles, som upptog henne totalt. Roligt när även sjur gillar varandra!
    Kram

    SvaraRadera
  2. GOD morgon Du har en fin hund Synd att björnen inte syntes till..men den kännde väl av NYdoften och höll sig därför utom synhåll Du ser vad en LITEN by kan uträtta,när sammanhållning råder Hoppas du och Molly får en fin dag vid havet oxå Kram

    SvaraRadera