måndag 18 juli 2011

SAMVARONS RIKA GLITTERSTUNDER

Dagen igår, BJÖD på strålande väder..SOL

Det blev en innehållsrik dag på många sätt
Vi började med att äta
En toppenGOD maträtt...ugnsbakad lax i hummersås
som min tvillingsyster fixade till
Till alla våras hänförelseutlevelses åååååååå vad gott

Sen drog vi ner till byn och loppiset
Där vi stannade LÄÄÄNGE
Inte ens systersonen ,hade brottom därifrån,ner till fiskevattnet
För vid fikabordet, ute på altanen,samlade ett glatt gäng
Där berättandet om forntid och nutid blandades med igenkännande
och många glada skratt
Tommy bjöd som alltid ,friskt på sig själv
och mannekängade till publikens kommentarer och pepptalk
Göta och Kerstin berättade om sina möten med Gunnar Wiklund

Sen blev det tal om den gamla boplatsen vid Söderå
Dit jag bad att få följa med,när de skulle dit
Kunskapens män av forntiden
Syrrorna..systersonen drogs snabbt med i den naturliga samvaron
Dom trivdes..så och jag...
Så loppiset i "oskars" stuga
Är INTE bara för att göra loppisfynd
UTAN en STOR å glädjerik källa för samvarons glitterstunder

Sen hägrade titten ut till BÅGATJÄRN

Där vi tänkte koka kaffe på den öppna elden
Tanken var ju god..men kaffet glömdes hemma på köksbordet
Vilket jag inte blev varse förän elden brann
och vattnet i den svarta skogskaffepannan var påfyllt

Men det blev ett mysigt möte ändå, för alla

Nere vid Bågatjärns trollska vatten

3 kommentarer:

  1. Hej Inger...
    Vad spännande att du är tvilling :-)
    Och det låter som om du haft det riktigt trevligt..Jag älskar Lax så nu blev jag hungrig...

    Ja jag hade en fin helg..
    Intressant och mysig du kan läsa i min nya blogg..
    Förutom skepet vi tittade på så var vi ner i Livrustkammaren på Stockholms slott så spännande..Hoppas allt bra med dig..
    Ha en fin vecka kram Nicki

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig samvaro! Berättade du fiskeskrönor från dina JÄTTErödingar i Bågatjärn?

    Kram!

    SvaraRadera
  3. god morgon..och den var god,att ätas med pressad potatis till och en sallad :0)
    när vi växte upp var det jobbigt.att vara tvilling.för vi blev alltid jämförda,talade och kommenterades om
    Vi blev ropade med våra namn ihopkoplade För då fick den svara,som kännde sig manad..Ofta blev vi förväxlade Så vi fick jobba sen med att hitta igen vår egen indentitet..

    Självklart berättade jag om mina JÄTTE-rödingar och dom växer för varje gång :0)
    önskar er båda en sjutusans härlig dag och en GOD fortsättning på resten av veckan kram

    SvaraRadera