torsdag 1 september 2011

DRÖMMARS UTHÅLLIGHET


I min mors gömmor..hittade jag ett brev
Skrivet av mig, när jag var 10 år..till min morfar
Brukade skriva lite då och då till honom
Då han var tryggheten i mitt liv
Och han svarade ALLTID på mina brev

I DET brevet stod att läsa... om min dröm
Mina funderingar kring det där, om att äga en egen häst

Helst en svart..hade ju läst boken om "Svarten"

Jag insåg,på en 10 årings snusförnuftiga sätt...
Att det skulle ta tid
Lååång tid, att få ihop den summan,som en häst skulle kosta

Nog kan man väl säga ATT DET TOG TID
jag hann ju bli 60
Innan jag kunde förverkliga den drömmen


Men det var en märklig känsla ,som infann sig
när jag stod där med brevet i min hand
Och läste om det jag skrev ,när jag var 10 år.. på mitt 11
Ett brev jag inte ens minndes.. ATT jag skrivit

Kontentan av det hela..
Att ALDRIG överge sina drömmar
Kärleken... är en stark..uthållig livsbärare,som aldrig ger upp

Önskar er ALLA en SINNESMJUK & HOPPINGIVANDE DAG

2 kommentarer:

  1. .... och medan man väntar på att förverkiga sina kärleksdrömmar, får man njuta av förväntans glädje!?

    kraam

    SvaraRadera
  2. "ler Hmm..jaa så är det nog Kram

    SvaraRadera