lördag 27 augusti 2011

SVÄRMERI


När jag öppnade ytterdörren, och klev ut till morgonen
Hörde jag HUR hela luften var fylld av ett surrande
Som om hundra och åter hundratals flygfän hade samlats här
Lite förbryllad blev jag..och mina tankar löpte amok
...i ett försök..att hitta ett svar..en lösningen på
VARFÖR i fridens namn så många flygfän var i farten..NU
Har aldrig varit med om det,någon morgon förut

Funderade på, OM jag skulle vänta en stund till
För att ge dom en chans att försvinna

Innan jag släppte ut hästarna

Men då morgonen lockade så förföriskt, med sitt blida och ljuvliga sinnelag
och utan,nästan ALL "svia"..fick dom komma ut i hagen
Kanske är det nån getingsvärm...som flytt från sina kupor
Och kommit för att besöka oss i bortre ändan av byn

När jag för 5 minuter sen..gick ut igen..efter mitt frukostintag
Var allt tyst..INTE minsta lilla surr från bina hördes
DET ÄR DET.. som är så HÄRLIGT, med de tidiga morgontimmarna
Att jag vet ALDRIG...vad morgonen tänker överraska mig med

Önskar ER ALLa.
En BLID & SVÄRMISK lördag



2 kommentarer:

  1. Härligt! Inte alltid man kan få förklaring för allt man undrar över.. Överraskningar, i måttfulla mängder och portioner, är rätt inspirerande och uppiggande.
    Det var kanske getingbarnen som kommit ut för första gången på utflykt? ;-)
    Fin fortsättning på din helg önskar Raya..

    SvaraRadera
  2. GOD morgon nää och det är nog tur det..för då ges ju förundran, en chans att få vara ostörd
    Getingungomar..kanske,som haft fest i natten och som surrade en stund, innan avskedet hem till sina boplatser..önskar dig en förundrans härliga vecka Kram

    SvaraRadera