onsdag 31 augusti 2011

TRIVSAMHETENS DAG I AVSKEDETS STUND

Min syster,är lite försiktig av sig,om man så säger
i sin kontakt med hästarna

Men när jag bad henne hålla i Jupiter
som klivit upp på farstubron till Malbergsstugan..
Vågade hon sig på, att vara nära honom

för att jag skulle kunna ta ett foto, av dom två tillsammans

Det är min syster sista dag här i Grannäs...för den här gången
Så även LOPPISET ville hon göra en tur till ..innan hemfärden
Där hade redan det glada...sprudlande gänget bänkat sig

Tonerna som kom emot mig,från den soliga utealtanen



var många...varma och retsamt skojfriska
Jag fick mig en rejäl välkomtsdos av den sorten..oxå :0)

Kaffet därtill, med Ainas hembakade kaka..blev pricken över iiiiet

"Greta Garbo var oxå där :0)

Gänget som var inne i loppishuset..kom tyvärr inte med på bild
Ty vi var många fler ,än bilderna visar ..då skratten ekade över byn
Det är nog därför, även björnen stannat kvar..
Den tycker nog oxå, att det är trivsamt i Grannäs

Önskar er ALLA en trivsamhetens onsdag

2 kommentarer:

  1. Vänner är en av de viktigaste här i livet.. Ser ut att ni haft det riktigt trevligt!
    Hösten har nu kommit och morgnarna är friska, solen börjar skina på sitt "gula" sätt som det brukar i september.. Som börjar i morgon!
    Ha en fin dag
    Kram/Raya

    SvaraRadera
  2. GOD morgon Raya Var in till dig igår .. men något var fel på mitt kommentarsutskick igen
    Vänner är viktiga..att kunna skratta tillsammans är en riktig livsbonus Varma höstkramar till dig/ inger

    SvaraRadera